calculator

sâmbătă, 10 martie 2012

sfaturi utile grepolis

Important:NU ATACATI PE BONUS DE NOAPTE-IMPORTANT
1. Nu mai atacați noaptea!
2. Nu atacați niciodată cu trupe de apărare!(săbieri, arcuri sau bireme sau pegas)
3. Încercați să spionați ținta înainte să atacați!
4. Dacă știți că dușmanul o să bage țăranii, atacați mai mult cu praștii(cei mai eficienți pe țărani)!
5. O să postez o listă parametri reali de luptă ai tuturor unităților. Vă rog să o consultați!

.. Încă o dată, să nu mai atacați niciodată cu săbii sau arcași!(nici cu bireme sau pegași, dacă aveți)

.1. Săbieri... 5/18(14/8/30)
.2. Praștii.. 23/6 (7/8/2)
.3. Arcuri.... 8/14(6/25/12)
.4. Hopliți.. 16/12(18/12/7)
.5. Căluți... 18/5 (6/0/8)
.6. Care..... 14/12(19/4/14)
.7. Harpy.... 19/4 (7/5/0)
.8. Medusa... 24/27(35/24/21)
.9. Minotaur. 14/17(22/10/19)
10. Manticora 21/7 (4/5/11)
11. Centaur.. 13/18(12/37/5)
12. Pegas.... 5/24(45/12/5)
13. Ciclop... 19/19(23/0/33)

..Biremă..... 3/20
..Ușoară..... 20/6
..Triremă.... 11/15
..Hidră...... 20/14

Concluzii

1. Cel mai bun atac pe sabie este Cavaleria(18) sau Harpy(19).
.. -suliță este Medusa(24) urmată de Manticoră(21)
.. -arc este Praștia(23)

2. Cea mai bună apărare este
.. -pe sabie, Pegas(45)
.. -pe suliță, Centaur(37)
.. -pe arc, Ciclop(33) urmat de săbier(30)
.. -ca medie a celor 3 parametri, Meduza(27)

3. Harpy și Manticora nu ocupă loc pe bărci așa că sunt avantajoase pentru orașele de atac.
.. Totuși, pot fi înclocuite cu Cavaleria sau Meduza.
.. Cel mai bine, pentru un oraș de atac, este să folosești Harpy cu Meduze și Praștii.
.. -sau Cavalerie cu Maticore și Praștii.
.. -Prima variantă, cu hera, este mai bună pentru că oferă și o apărare foarte bună, atâta timp cât recrutarea praștiilor și a harpylor se face doar în zilele dinainte de atac.

4. Recomandarea faraonului pentru un atac, 20 de meduze cu 360 de praștii și 30 de harpy.
.. -posibil 10 manticore cu 360 de praștii și 160 de cai.
.. sau, mă rog, aproximativ atâta...

------------------------------------------------------------------------------------------
IN CAZ CA AVEM ATAC CU NAVA

Să zicem, că eu am numai trupe de atac în oraş, am 50 de nave uşoare. Pentru că sunt bun, şi dacă nu mă atacă lumea de la mine pe insulă, eu am mai mult trupe de atac. Iată că un duşman vrea să mă cucerească, şi trimite un atac cu nava de colonizare spre mine. Ce am de făcut:
Dacă ţin navele uşoare în port, nu am nicio şansă, că el poate cu 20 de uşoare liniştit să le omoare pe cele 50 ale mele.
Şi atunci fac aşa:
- înainte cu 5 minute să intre nava lui la mine în port, trimit TOATE trupele mele la atac, undeva aiurea.
- Apoi aştept 4 minute.
- Nava lui mai are un minut să intre în port, şi eu dau pe atacul pe care l-am trimis aiurea şi chem trupele înapoi (anulare atac). Astfel, nava lui intră în port, iar după 3 minute navele mele se vor întoarce acasă şi vor ataca trupele din oraş. Şi astfel, din atacat mă transform în atacator, şi am de 3 ori mai multe şanse să reuşesc decât dacă mă chinuiam să mă apăr cu trupele de atac.

Optional: -
1)De asemenea daca dorim mai putem activa si Garnizoana orasuli pentru o aparare si mai buna. Vom primi cate 10 gardieni pentru fiecare nivel al Fermei in mod normal, iar daca avem cercetata de la academie si Garnizoana orasului vom primi ccate 15 gardieni pe nivel de ferma. Atunci cand va sosi atacul o parte dintre trupele agresorului vor muri din cauza zidului, altele ii va decima Garnizoana orasului si va ramane foarte vulnerabil la atacul de tip terestru.
2) Inainte de atac consumam toate resursele pe cladirile care ne trebuie sau pe care le putem face sau pe armata, iar ce ne va ramane le vom trimitem la cineva ... dupa ce-a trecut atacul urmand sa retragem/anulam trimiterea de resurse

De retinut: Procesul de cucerire poate fi oprit doar in cazul in care sunt distruse fie toate unitatile terestre fie toate unitatile maritime ale agresorului.
----------------------------------------------------------------------------------------------

ANALIZA UNITATILOR DIN GREPOLIS

Atac sau Aparare?

Care unitati terestre sunt bune in aparare si care in atac?

• Sabierii
Foarte buni in APARARE. Slabi in ATAC (daca nu atacati orase parasite sau orase de tarani, mai bine nu-i trimiteti sa atace, dar daca te ataca cineva cu multi hopliti sau multe care de lupta , astia-s dusi!)

Prastiasi
Slabuti in APARARE. Foarte buni in ATAC (cand esti slab si nu iti permiti care de lupta, calareti, hopliti sau catapulte, prastiasii sunt foarte buni, mai ales daca trimiti multi, o sa ai rezultate foarte bune)

Arcasii
Buni in APARARE. Slabuti in ATAC (daca e sa lupte contra sabierilor sau calaretilor, nu au nici o sansa, in atac, nu ajuta prea mult, dar sunt destul de rapizi, si aduc prada de razboi destul de multa)

Hoplitii
Buni in ATAC. Bunicei in APARARE (astia nu trebuie sa se confrunte cu : prastiasi,arcasi,catapulte. Bonus in aparare: daca sunteti atacati de prastiasi, sabieri sau calarreti, ei sunt unitatea perfecta cand nu va permiteti care de lupta)

Calaretii
Buni in ATAC. Buni in APARARE (sunt buni in aparare, doar atat timp cat nu sunteti atacat de care de lupta sau hopliti:)) pentru ca sunt foarte vulenrabili la arme ascutite)

Carele de lupta
Foarte buni in ATAC. Buni in APARARE (sunt foarte puternici impotriva tuturor armelor, dar totusi putin mai slabi impotriva armelor ascutite, adica hopliti si arcasii ii doboara cel mai usor dintre toate unitatile)

Catapultele
Desi nu sunt preferatele mele - foarte bune in ATAC. Bune in APARARE ( in atac, ele distrug zidul aparatorului, lasandu-l mai vulnerabil in fata trupelor atacatorului)...nu-mi place sa cuceresc un oras in care va trebui sa refac TOT zidul :(


Am facut o statistica pentru fiecare unitate minitica pentru a vedea care sunt cele mai rentabile.(echivalentul unei singure unitati de atac/aparare)

Medusă 18pop - 425 (ascuţit) - 625 435 375
Atac: 23.6 Aparare: 34.7 24.1 20.8
Concluzie: ESTE O UNITATE FOARTE BUNA. Este cea mai buna unitate ofensiva cu arma ascutita (urmata de hoplit si car). Este cea mai buna unitate defensiva impotriva armelor neascutite. Ocupa locul 2 ca unitate defensiva impotriva armelor ascutite dupa arcas - 25. Ocupa locul 2 ca unitate defensiva impotriva atacului la distanta dupa sabier - 30.


Manticoră 45pop - 945 (ascuţit) - 170 225 505
Atac: 21 Aparare: 3.7 5 11.2

Pegas 20pop - 100 (ascuţit) - 900 250 300
Atac: 5 Aparare: 45 12.5 15

Ciclop 42pop - 756 (distanţă) - 945 10 1310
Atac: 18 Aparare: 22.5 0.4 18.1

Centaur 12pop - 156 (distanţă) - 150 450 60
Atac: 13 Aparare: 12.5 37.5 5

Harpie 14pop - 266 (neascuţit) - 105 70 1
Atac: 19 Aparare: 7.5 5 0

Minotaur 30pop - 420 (neascuţit) - 675 300 560
Atac: 14 Aparare: 22.5 10 18.6


Hidră 50pop - 1000 (atac naval) - 715 (aparare navala)

Conluzie: Este foarte buna pentru satele mix navale. La atacul naval ocupa primul loc alaturi de nava usoara - 20 pct de atac/pop. In aparare ocupa locul 2 dupa birema.

Ca si unitati OFENSIVE sunt ok:
arma ascutita: Medusă & Manticoră
arma neascutita: Harpie
arme la distanta: nicio unitate mitica faceti prastiasi

Ca si unitati DEFENSIVE sunt ok:
impotriva arma ascutita: Medusă
impotriva arma neascutita:Pegas & Medusă
impotriva arme la distanta: nicio unitate mitica faceti sabieri
---------------------------------------------------------------------------------------------
CUCERIREA

Ca să fac o cucerire, trebuie în primul rând, îndeplinite TOATE condiţiile pentru a putea cuceri:
Clădiri:
- să am academia nivel 28, cercetările navă de colonizare şi cucerire
- să am portul 20
- depozitul să aibe o capacitate de stocare de minim 16.000

Armate:
- să am nava de colonizare (atenţie la fermă, nava costă 170 populaţie)
- să am câteva nave, preferabil trireme (cam 10-15). Pentru prima cucerire sunt bune şi uşoarele (15-20), deoarece sunt şanse mici ca cel cucerit să fie sprijinit prin atacuri navale de la colegii de alianţă
- să am trupe de atac, şi de apărare terestre
- să am minim 10 nave de transport

CUM SE FACE CUCERIREA EFECTIV:

Se recomandă prima cucerire să fie peste 5.000 de puncte oraşul ţintă, nu mă arunc pe oraşe slabe, că nu voi face faţă mai târziu. Am nevoie să cuceresc oraşe crescute, nu bebeluşi să-i cresc tot eu.
Trebuie să trimit un atac pe oraşul pe care vreau să-l cuceresc. Atacul trebuie să fie format obligatoriu din: 1 navă de colonizare, nave de atac, transportoare, şi unităţi terestre. Atenţie la durată, nava de colonizare merge foarte încet. Dacă atacul este câştigat, atât cel terestru cât şi cel naval (deci să nu-mi moară toate unităţile, nici toate navele), nava de colonizare şi trupele vor rămâne în acel oraş. Atunci începe perioada de asediu, pentru 8 ore. În această perioadă de asediu proprietarul nu mai are acces la comenzile oraşului, poate doar să vadă câte trupe sunt în oraş, şi ce mişcări sunt din exterior spre acel oraş. Ca să cuceresc oraşul, trupele mele trebuie să reziste timp de 8 ore în acel oraş. Atenţie, trebuie să reziste atât terestru, cât şi naval!. Dacă oraşul este atacat în acele 8 ore (cât timp nava mea de colonizare este în oraş) şi pierd un atac, pierd şi nava de colonizare, iar restul se întorc acasă. (exemplu: dacă am nava de colonizare, 30 de bireme/trireme/uşoare în oraş + 20 arcaşi, şi oraşul este atacat de altcineva cu 10 călăreţi, eu pierd atacul terestru, arcaşii mor, nava de colonizare moare, iar celelalte nave se întorc acasă. La fel şi dacă-mi omoară navele.)

Ca să cuceresc EFICIENT, aşa cum o face un Frate, trebuie să o fac:

Foarte importantă este ora de începere a asediului, ora la care îi bag nava în port. Cel mai bine este să bag nava la ora 23:59:00 , sau chiar la 23:59:30. Nu riscaţi la mai puţin de 30 de secunde îaninte de ora 00:00:00. De ce este bine să bag exact la ora aia? Pentru că dacă reuşesc, timp de 8 ore oraşul este posibil să fie atacat de colegii de alianţă ai victimei. Şi atunci, dacă bag exact înainte de 12 noaptea, bonusul de noapte (între 00:00-08:00) va funcţiona în AVANTAJUL MEU. Astfel, apărarea din oraş se va dubla ca putere, iar atacurile externe vor fi mult diminuate.

Un lucru legat de atacul naval: se recomandă triremele, precum şi unităţile mixte pentru cuceriri, deoarece sunt şi de atac şi de apărare. Deci dacă intru în oraş cu nava, nu mai trebuie să le scot de-acolo neapărat. Dar, pentru prima cucerire, părerea mea este că cel mai bine ar fi ceva de genul:

Atacul cu nava de colonizare să fie format din: 10-30 nave uşoare, nava de colonizare, şi 10 transportoare, în care pun 100 săbiuţe, 100 de arcaşi. Şi atacul îl trimit să ajungă la 23:59:30. Apoi trimit un atac terestru, pe jos (presupunem că voi cuceri la mine pe insulă), cu călăreţi, prăştii şi ce mai am de atac. Atacul terestru va ajunge la 23:59:00, deci cu 30 de secunde înainte de nava de colonizare, şi cu 1 minut înainte de bonusul de noapte. De ce e bine să fac aşa? Pentru că un atac, fie el terestru sau naval este cu atât mai puternic cu cât este mai MASIV. Asta înseamnă că dacă trimit 5 atacuri cu câte 100 de prăştii este MULT mai slab decât un singur atac cu 500 de prăştii. Şi atunci, dacă vreau să trimit atac terestru masiv cu nava de colonizare, voi avea nevoie de mai multe transportoare. De-aia într-un fel atac cu trupe de apărare, că oraşul va fi deja bătut terestru când ajunge nava.

Şi ce mai am de făcut, să trimit trupe de sprijin (arcaşi + săbieri + hopliţi dacă am) ce au mai rămas în oraş, dar nu ca atac, ci ca sprijin. Este important să ajungă la ora 00:00:30. Deci ordinea de ajungere la oraşul pe care vreau să-l cuceresc este cam aşa: vine un atac terestru, care-i sparge apărarea terestră. Peste 30 de secunde ajunge atacul cu nava de colonizare, care-l sparge naval, şi trupele de apărare terestră, care rămân toate în oraş. După alte 30 de secunde vine sprijin terestru pe oraş, ca să nu risc să mă atace terestru.
ESTE FOARTE IMPORTANT SĂ STĂPÂNIŢI BINE DIFERENŢA DINTRE ORA DE PORNIRE, ŞI ORA DE SOSIRE A ATACURILOR. NU MĂ INTERESEAZĂ LA CÂT PLEC, CI LA CÂT AJUNG. DE ACEEA SE FAC CALCULELE AŞA: DACĂ VREAU SĂ AJUNG LA ORA CUTARE, MĂSOR SĂ VĂD CÂT FAC CU CEA MAI LENTĂ UNITATE CU CARE VREAU SĂ ATAC (EX: NAVA DE COLONIZARE, SAU HOPLITUL), SCAD DIFERENŢA DIN ORA DE SOSIRE, ŞI AFLU ORA DE PORNIRE

Exemplu: dacă vreau să ajung la ora 23:59:30 cu cucerirea, şi nava de colonizare face 1:45:00 până la acel oraş, eu va trebui să plec la 23:59:30-1:45:00=22:14:30.

VĂ DORESC MULT SUCCES ŞI
SPOR LA CUCERIRI!
--------------------------------------------------------------------------------------------

OFENSIVA

-CE VOI POSTA AICI ESTE FACUT DE ALTCINEVA SI SUNT PARERI ALE UNOR PLAYERS DE PE ALTE LUMI...SI TIN SA LE MULTUMESC CU ACEASTA OCAZIE CU TOATE CA NU CRED CA VOR VEDEA CA AM POSTAT AICI MATERIALELE URMATOARE:
-Deci nu uitati aici sunt doar pareri ale jucatorilor nu este ceva ce trebuie respectat cu strictenie,acestea se pot modifica de la jucator la jucator si pot fi perfectionate(dar se stie ca nimic nu este perfect),va uitati peste toate si luati ce este mai bun din fiecare.

-Sper si stiu ca pe multi va vor ajuta sa va faceti o idee despre cum va trebui sa va organizati.....
Va multumesc!! si sper sa citeasca toti ce ii aici la Utile

FIECARE POATE SA ISI SPUNA PAREREA SI SA INVATM DIN ASTA!!



Autor a scris urmatoarele:
-Eu folosesc variantele astea,dar si cele mentionate mai sus sunt bune!!!!!!
+Pentru un atac terestru de succes este recomandata o armata mixta, cu cateva sute din fiecare (prastiasi, hopliti/care de lupta, calareti), insa, intotdeauna puneti accentul pe unitatea care e cea mai puternica impotriva unitatii predominante din orasul aparator! De aceea este bine sa spionati inainte orasul, chiar si cu mai multe zile, sa va faceti o idee despre cum ar trebui sa va construiti armata! :)

* Prastias:
--- bun la omorat hopliti si arcasi
--- deci, daca orasul are o aparare puternica de hopliti, cu cat aveti mai multi prastiasi, cu atat mai bine; arcasii sunt pe locul doi, pentru ei sunt mai buni calaretii

* Hoplit:
--- bun la omorat sabieri, care de lupta si hopliti
--- deci, daca orasul are o aparare puternica de sabieri, atunci numai cu foarte multi hopliti o sa puteti sa-i nimiciti mai bine :p; totodata foarte buni pentru care de lupta, iar pentru hopliti pe ultimul loc
--- este bun si in aparare, fiind chiar recomandat pentru a apara arcasii de inamicii lor numarul unu, calaretii; poate nimici usor armatele de calareti, insa avand o aparare mai slaba o sa fie si el omorat usor si sute de hopliti pot muri pe capete, bineinteles, daca armata atacatoare are multi prastiasi :p

* Calaret:
--- cel mai bun pentru omorat arcasi, iar pe locul doi, sabieri
--- daca orasul are o aparare foarte puternica de arcasi (si de obicei are :p) cel mai bine e sa atacati cu calareti, cateva sute (3-400) (dar nu doar cu calareti :p, e bine sa aveti si prastiasi si hopliti), si, daca acea aparare este complementata de sabieri, calaretii o sa se dovedeasca foarte buni sa-i nimiceasca si pe acestia :p

* Care de lupta:
--- carele de lupta sunt o unitate mai buna defensiva, in ciuda faptului ca toata lumea le foloseste pentru atac :p, dar sunt buni si in atac... insa mai slabi decat rivalii lor, hoplitii :p
--- ca unitati la care se pricep sa macelareasca, sunt aceleasi ca la hopliti (avand acelasi tip de atac, ascutit :p), si anume, sabieri, care de lupta si hopliti
--- ca si la hopliti, daca apararea este foarte puternica in sabieri, atunci carele de lupta o sa-si faca treaba de minune, dar se descurca si cu alte care de lupta si hopliti... :)

Exemple de armate de atac sunt:
1. 300 prastiasi, 600 hopliti, 300 calareti, 70 nave de transport (normale)
--- armata mixta axata pe dezmembrat sabieri, care de lupta si hopliti :p
--- cercetari obligatorii: "Cusete", "Falanga"
--- puteri divine: "Putere erioca" (de la Atena)
--- populatie consumata in total: 2290 (1800 terestru si 490 naval)
2. 200 prastiasi, 400 hopliti, 400 calareti, 70 nave transport (normale)
--- armata mixta axata pe distrus apararea de arcasi si care de lupta (si sabieri)
--- cercetari obligatorii: "Cusete", "Falanga"
--- puteri divine: "Putere erioca" (de la Atena)
--- populatie consumata in total: 2290 (1800 terestru si 490 naval)

FOARTE IMPORTANT: INTOTDEAUNA TRIMITETI SA AJUNGA DOAR CU MAXIM CATEVA SECUNDE INAINTE O ARMATA DE ATAC PUTERNIC NAVALA, ALTFEL RISCATI SA VA PIERDETI TOATA ARMATA DE ATAC INECATA DE BIREMELE SAU TRIREMELE APARATOARE DIN ORASUL ATACAT!
----------------------------------------------------------------------------------------------

Metode de obţinere a Punctelor de Cultură

Există mai multe metode prin care se pot obține puncte de cultură - Festivale ale Orașului, Jocuri Olimpice, Parade Triumfale sau Piese de Teatru. Toate aceste evenimente au loc în Agora și fiecare dintre ele aduce în plus, la finalize, un singur punct de cultură. Evenimentele pot fi accesate din Agora, submeniul Cultură.
Parada Triumfală



Pentru că nu necesită resurse sau monede de aur, parada triumfală este metoda principală de acumulare a punctelor de cultură. Ea implică organizarea unor mici parade în orașe prin folosirea punctelor de bătălie (PB) obținute atât în atac cât și în apărare, în urma distrugerii de trupe și nave maritime inamice. Fiecare paradă crește numărul punctelor de cultură cu 1 punct, și poate avea loc la fiecare 300 PB.
O singură paradă triumfală poate avea loc la un moment dat într-un oraș, însă sunt permise parade simultane în orașe diferite. Spre exemplu, presupunând că jucătorul are 1500 PB la dispoziție și 5 polisuri, acestuia îi este permis să organizeze câte o paradă triumfală în fiecare dintre cele 5 orașe în același timp, folosind toate cele 1500 PB. Odată finalizate, paradele aduc jucătorului 5 puncte de cultură.
Durata evenimentului depinde de viteza lumii (8 ore pentru o lume cu viteza 1; cu cât creşte viteza lumii, cu atât va scădea timpul).

Festivalul Oraşului



Organizarea acestui tip de festival este metoda ce se găsește mai la îndemâna jucătorilor care pot strânge resurse mai ușor decât puncte de bătălie. Asemenea celorlalte 3 alternative, fiecare festival crește numărul punctelor de cultură cu 1.
Pentru a putea celebra un festival al orașului, acesta trebuie să aibă în componență o Academie de nivel 30 (maxim). Pe lângă aceasta, fiecare festival costă 15000 Lemn, 18000 Piatră și 15000 Argint.
Durata de desfășurare este de 24 de ore (pe o lume cu viteza 1). Un singur festival poate fi organizat într-un oraș la un moment dat, asemenea Paradelor Triumfale.

Jocurile Olimpice



Jocurile Olimpice sunt singura modalitate de a converti monedele de aur în puncte de cultură. Se deosebește de celelalte prin faptul că nu necesită puncte de bătălie sau resurse de orice altă natură.
Jocurile costă 50 de monede de aur pentru a fi organizate de fiecare dată, și necesită Academie de nivel 30 . De asemenea, în urma organizării acestui eveniment se câștigă tot un singur punct de cultură.
Durata de desfășurare este de 5 zile (pe o lume cu viteza 1), iar evenimentul nu poate fi desfășurat de două ori simultan în același oraș.

Piese de Teatru



Piesele de Teatru reprezintă ultima modalitate prin care se pot obține puncte de cultură, și se aseamănă puternic cu Festivalul Orașului. Organizarea acestor evenimente costă o cantitate considerabilă de resurse și necesită o Academie construită la nivel maxim (30).
Diferența față de Festivalul Orașului o reprezintă necesitatea construirii unei clădiri speciale în oraș, și anume Teatru. Acest preț vine însă cu un cost de resurse redus al evenimentului comparativ cu Festivalul, necesitând doar 10000 Lemn, 12000 Piatră și 10000 Argint pentru fiecare organizare.
O singură Piesă de Teatru poate fi susținută la un moment dat într-un oraș, iar durata acesteia este de 5 zile (pe o lume cu viteza 1). În plus, finalizarea fiecărei piese contribuie la numărul punctelor de cultură ale jucătorului cu 1 punct.
----------------------------------------------------------------------------------------------

INFO ZEITATI


In cadrul acestei sectiuni vom ajuta incepatorii sa invete mai multe de la noi despre jocul acesta si cu ce se "mananca" el.

ZEII SI PUTERILE LOR:

Atena nu-ti prea foloseste intr-o faza initiala de dezvoltare:
- Protectia orasului se refera la protectie impotriva puterilor celorlalti zei (fulgerul lui Zeus sau cutremurul lui Poseidon) si impotriva unitatilor mitice. Asta-i tot! Daca ii folosesti scutul, nu te astepta sa fii protejat si impotriva atacurilor terestre sau navale "normale".
- Intelepciunea iar nu prea-ti foloseste la nimic la inceput, pentru ca in cazul in care esti atacat nu ai neaparata nevoie sa afli ce trupe vin peste tine. Poti fenta primul atac (o sa explic despre ce este vorba intr-un post separat) ca sa-ti faci o impresie despre trupele inamicului si data viitoare cand te ataca hotarasti daca ii faci fata sau nu. In plus, Intelepciunea nu va functiona daca asupra atacului este deja aplicata o putere divina - spre ex, Putere eroica sau Vant favorabil -, pentru ca asupra unui atac nu poate fi folosita DECAT O vraja.
- Zeita protectoare iti furnizeaza 5 unitati. Atentie, insa! Iti va da 5 soldati (NU care de lupta, NU calareti, nici unitati mitice) contra a 60 de favoruri. Nu este o afacere prea buna.
- Cat despre Puterea eroica, iti va fi utila intr-un stadiu mai avansat de dezvoltare: o folosesti in atac si are efect de putere cu 10% ridicata a trupelor terestre pe care le trimiti sa nimiceasca trupele inamice.

Poseidon si Hera in schimb sunt buni pentru resursele free:
- Respectiv, Poseidon pentru alea 800 de lemn (contra a 25 de favoruri), Hera pentru cele 125 lemn, 200 piatra, 200 argint (platesti pe ele 30 de favoruri - cu 5 mai mult decat la Poseidon - si primesti in total 525 de unitati de resurse - cu 275 mai putin decat la Poseidon). Deci la capitolul asta, intr-o faza initiala de dezvoltare a templului, Poseidon este mai avantajos.
- Hera mai are si o chestie interesanta - Fericirea - care sporeste productia "fabricilor" de lemn, piatra si argint cu 50% timp de 4 ore, foarte utila pentru stadiul in care o sa ai fabricile la nivel ridicat. La inceput, in schimb, nu este utila pentru ca oricum nu ai productie mare si mai costa si 120 de favoruri toata distractia, ceea ce e foarte mult pentru un templu aflat la un stadiu nu tocmai amplu de dezvoltare.

Prin urmare, as spune ca initial, daca vrei resurse pe gratis (si cine nu vrea! :)) ) este mai util Poseidon - iti da lemn, iti faci arcasi, ii trimiti la farmat, resurse multe. Sau faci schimb cu satele de tarani din jur - le dai lemn, iti iei ce resurse vrei.

Ce vraji mai "face" Poseidon - utile pentru un grad mai mare de dezvoltare a orasului tau:
- Chemarea marii micsoreaza la jumate timpul care ar fi necesar constructiei de nave, deci timp de 4 ore portul va lucra mai rapid, doar daca folosesti vraja si abia apoi dai comenzile de constructie.
- Cutremurul il poti folosi in cazul in care inamicul are un zid mare si vrei sa il reduci. De obicei, de la 25, un cutremur va aduce zidul la 23, apoi de la 23 la 21, iar apoi va scadea cu cate 3 nivele. Nu ai voie sa folosesti un cutremur asupra unui oras decat la un interval de 1.2 ore!
- Furtuna pe mare va distruge intre 10 si 30% dintre navele care te ataca/

Hera
- are si ea ceva asemanator Chemarii marii lui Poseidon: Sporul natural te ajuta sa recrutezi mai repede unitatile terestre: timp de 4 ore, cazarma va lucra de 2 ori mai rapid.
- te ajuta si ea impotriva atacatorului: Dorul va scadea cu 10% puterea trupelor atacatoare.

Si acum, Zeus:
- Semn divin: iti da care de razboi, pe care de asemenea le poti trimite la farmat, poti ataca vecinii cu ele... faza mai nasoala este ca un car costa 50 de favoruri, care dureaza pana se acumuleaza si, in plus, nici nu poate cara decat 64 de resurse. Prin urmare, putin. Totusi, unii il pot alege zeu de inceput pentru motivul asta. Depinde de fiecare cum alege sa joace.
- Fulgerul este, asemenea cutremurului lui Poseidon, o chestie prin care ii produci pagube inamicului: va distruge un nivel al unei cladiri din oras, la intamplare. Totusi, este prea costisitoare - 200 de favoruri - si nu avariaza prea mult, asa ca nu recomand sa-l folosesti decat in cazul in care vrei sa-ti intimidezi inamicul.
- Vant favorabil mareste puterea de atac a flotei cu 10%.
- Furia lui Zeus distruge intre 10 si 30% dintre unitatile terestre care sunt trimise sa te atace.

Concluzie: Recomand Poseidon pentru inceput, apoi il schimbi cu Zeus sau Hera, depinde ce te intereseaza mai mult. Poti oricand sa schimbi zeul, insa favorurile vor porni de la 0 in cazul unei noi alegeri. Asa ca e bine sa iti consumi favorurile inainte de a alege alt zeu. Atena o poti alege pentru al doilea oras, daca iti plac avantajele oferite de ea.



CUM SA TE APERI in cazul unui atac:

In primul rand, unitatile TERESTRE recomandate pentru aparare sunt sabierii, arcasii, hoplitii si carele de lupta - ultimele doua sunt bune si in aparare, si in atac. Prin urmare, daca ai si prastiasi sau calareti in oras in momentul in care primesti atacul, ar fi recomandat sa ii scoti din oras: ii trimit la farmat un sat de tarani sau in sprijin la un coleg de alianta.

In faza de inceput a dezvoltarii orasului, poti fenta atacul daca nu ai multe trupe defensive la dispozitie, pentru ca oricum nu vine nimeni cu nava de colonizare peste tine. A fenta un atac inseamna sa scoti toate trupele din oras, sa consumi resursele pe care le ai si sa activezi paza orasului (o vei gasi la ferma --> convocare gardieni).


Unitatile NAVALE de aparare sunt biremele (rapide si nu foarte costisitoare), triremele (mai incete decat biremele, mai scumpe, dar bune si pentru atac) si navele incendiatoare (foaaarte lente, dar ieftine si mai rapid de construit). Daca ai nave usoare in oras la momentul in care primesti atacul naval, este recomandat sa le scoti si pe ele din oras, pentru ca puterea lor de aparare este foarte mica.



CUM SI CU CE SA ATACI:

Unitati TERESTRE ofensive sunt: prastiasii, hoplitii, calaretii si carele de lupta. Personal, recomand un mix din aceste trupe (am observat ca daca le combini impactul are mai mult efect). Totusi, in lipsa de timp sau resurse, este preferabil sa recrutezi prastiasi si hopliti, pentru ca necesita mai putine resurse decat calaretii si carele, mai putin timp si mai putine locuri in ferma. Asadar, in faza initiala de dezvoltare, este OK daca te limitezi la prastiasi si hopliti pentru atac. Eventual si cateva care de lupte de la Zeus (macar 50) si esti asigurat de un atac cu sanse foarte mari de reusita.

Unitati NAVALE de atac sunt navele usoare (viteza mare si destul de ieftine - necesita mult lemn in schimb) si triremele (mai incete si mai costisitoare, dar au avantajul ca le poti folosi si-n aparare).


Cum sa ataci un sat de tarani - FARMAT:

Un sat de tarani va avea dispozitie 100% si putere 50%. O data atacat, acelui sat ii va scadea dispozitia de la 100% la 90 - 80 - 70 - 60% etc, in functie de numarul trupelor pe care-l folosesti ca sa il ataci. Este recomandat ca atunci cand dispozitia satului respectiv scade sub 57% [cu Diplomatia] sa nu il mai ataci, pentru ca este extrem de probabil ca el sa se apere si sa te alegi cu pierderi in ceea ce priveste soldatii trimisi sa-l atace. Tot in sensul asta, este recomandabil sa cercetezi si DIPLOMATIA - vezi academie.

Ca sa obtii cat mai multe resurse de la un sat, iti recomand de asemenea sa ii cresti puterea inainte de a-l ataca (in loc sa il ataci normal -Pradare resurse-, ai optiunea de Crestere putere - desenul acela care arata un strugure :P). In felul asta, poti ajunge sa iei de la un sat aprox 6000 de resurse in loc de aprox 2300; pentru ca in mod normal, daca satul ar avea putere de 50%, indiferent de cate trupe ai trimite sa-l jefuiasca, nu vei putea lua de la el mai mult de 2275 de resurse, daca nu ma insel sau o cantitate aflata in jurul acestui numar.

Unitati recomandate: pentru cresterea puterii recomand prastiasii pentru ca sunt rapizi - 5 prastiasi = 1% putere iar peste 15% nu merge sa maresti puterea cu un singur atac. Astel este necesar un numar de 75 prastiasi pentru a creste puterea cu 15% ( maximul ) per atac[75+75+75+25].
Pentru farmarea efectiva, pradarea de resurse, recomand arcasii pentru ca si ei sunt rapizi si cara foarte multe resurse.
A, da, si sa nu uit: cercetati "Prada de razboi", ajuta unitatile sa care cu 30% mai mult decat in mod normal; astfel, un arcas va cara 31.2 unitati resurse in loc de 24.


(NE)RECOMANDARI PENTRU RECRUTAREA DE TRUPE


Pentru tot incepatorul si nu numai: nu este bine sa apelati la recrutari. Veti recruta...nu se stie ce trupe. Orasele trebuie specializate ficare in parte: oras de atac pe uscat: prastieri+hopliti, oras naval de atac: nave usoare, oras de aparare naval: bireme, oras pentru atac de cucerire: bireme, nave de transport, hopliti + prastieri.
Pentru inceput trebuie sa faceti prastieri+hopliti pentru atac si arcasi pentru aparare. Calaretii sunt varza, costa mult si se fac greu. Hoplitii ii mananca pe paine (vezi raportul meu de batalie). Deci: vreti sa va impuneti pe insula voastra, faceti prastieri si hopliti si nu atacati fara sa spionati.



PARADA TRIUMFALA SI PUNCTELE DE CULTURA

De ce am impresia ca am facut o tampenie cand am organizat o parada triumfala? :)) E ok, sau sa-mi dau pumni in cap? xD


RASPUNS: E foarte ok, primesti un punct de cultura de fiecare data cand organizezi o parada triumfala. Felicitari!

Punctele de cultura iti vor folosi la cresterea nivelului cultural. Cu cat acesta este mai avansat, cu atat poti cuceri mai multe orase. Le lasi sa se acumuleze acolo, pentru momentul in care o sa fii pregatit sa cuceresti al... treilea oras, ca pe al doilea il poti cuceri by default, incepi jocul cu nivel de cultura 2. Si dupa ce acumulezi 3 puncte de cultura, o sa treci la lvl cultural 3.


Cum pot face rost de puncte de cultura?


Cel mai simplu faci rost de puncte de cultura la inceput convertind punctele de batalie in puncte de cultura.
O parada triumfala (se organizeaza de la agora) costa 300 bp si iti da 1 cp.

Punctele de batalie le obtii omorand unitati in atac sau in aparare. (1 populatie = 1bp). Gardienii nu dau bp si nici unitatile cu care se apara satele.

Dupa ce ai academia la nivelul 30 si depozitul suficient cat sa tina toate resursele, poti organiza tot din agora un festival al orasului, care costa FOARTE MULTE resurse (te uiti in agora si iti spune cat te costa)



Pentru cei care sunteti la inceput si nu stiti ce este mai bine sa faceti, va rog sa-mi ascultati sfatul si sa faceti dupa cum va scriu mai jos!


Studiati la Academie urmatoarele:

-prastiasi, arcasi, hopliti, calareti, care de lupta, catapulte, bireme, nave usoare, nava de colonizare
-straja orasului, ceramica, plugul, cusetele,prada de razboi,falanga.berbec, cucerirea
-instructorul,cartografia,navele rapide [timpul este factor cheie], serviciul militar obligatoriu (astea la urma daca mai raman ceva puncte)

La cladirile mari de la stanga sa construiti BAIA TERMALA, iar de la dreapta sa construiesti TURN nu altceva ca nu se merita.




Dispozitii Finale :


Nu se ataca cu biremele decit daca se stie sigur ca in acel oras nu se afla decit nave incendiatoare
Nu se ataca cu sabierii si arcasi
Nu se ataca fara nave usoare cel putin 40 de nave usoare in atac cu trupe
Nu se ataca in bonus de noapte un jucator activ ,puterea trupelor inamice creste cu 100% pe timp de noapte
-----------------------------------------------------------------------------------------------

5 comentarii:

Anonim spunea...

Foarte folositor!!

Anonim spunea...

Am citi si mi-a prins bine deoarece sunt un icepator si acum o sa ii fie mai bine la jucat.
MULTUMESC!

RADUT78 spunea...

JOCUL ESTE O TOTALA PIERDERE DE TIMP! NU POTI AVANSA IN JOC PE O POZITIE FRUNTASA DECAT DUPA CE BAGI MULTE MILIOANE IN GALBENI... O SA OBSERVI IMEDIAT CA LOCURILE 1-10 SUNT MARE PARTE ADMINI SI MODERATORI CARE FAC LEGEA SI TE PROVOACA SE CHELTUI DIN CE IN CE MAI MULTI BANI PENTRU A NU RAMANE IN URMA... DACA AI AJUNS IN FATA VEI FI INEVITABIL BANAT PENTRU MOTIVE FANTASMAGORICE. CAT TIMP NU IESI IN EVIDENTA ESTI AL ADAPOST DE BALCANISMUL ADMINILOR... SFAT: NU MERITA NICI UN MINUT DIN TIMPUL VOSTRU...

Anonim spunea...

io am juacat pe pi si am fost mult timp pe locul 1 si nu am primit ban ca eram in frunte si nu am pile la admini.asa ca daca esti bun poti fi in top dar cel mai mult conteaza cat timp petreci pe joc

Anonim spunea...

nu ai specificat defensa
cati soldati trebuie sa am?